Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg under mars 2022

Av Cim - 31 mars 2022 19:54

Det har blivit ett stort hopp här i bloggen sen jag senast skrev   

Det har ju skett en del som jag tror ni förstår med tanke på det senaste inlägget . Jag har varit sjukskriven mina 6 mån o samma läkare skickade in det samma igen för 6 månader . Ingen bättring tyvärr i mående o ork . Skulle varit på Psyk men det har varit enklare för mig att ringa in o sjukanmäla än att få energi att ta mig iväg . Ärligt talat så är det så det mesta fungerar då man drar sig från att göra saker som tar all ork ur en o man blir liggande där efter . Inte nog med ens PTSD man hade sen innan så har det skett en hädelse som med satt spår i ens redan så slutkärda kropp o psyke . Nu har man än en gång flyttat   


Jag borde trivas som fisken i vatten , boende på gård omgiven av naturen o djur . Det jag ÄLSKAR och mina växter . Behöver inte oroa mig över räkningar mm då det är andra som sköter det MEN ändå blir det inte bättre . Jag ligger här i min säng , minsta lilla tar ut mig o jag blir illamående med den där så välkända känslan av brännande inom en . 

Skallen , alla ljud som driver en till vansinne ! Känslan av att man inte hänger med alls , segheten o reaktonsförmågan som är som borta  . 

Idag när jag öppnade min sjukskrivning blev jag riktigt ledsen för den person jag läste om . Dennes liv , detta öde ! Att det är min själv det handlar om alla tragiska meningar , diagnoser mm som bara tycks bli mer . JAG KAN INTE FATTA ! 


Än en gång så blir man remmiterad till en ny läkare pga flytten flera mil bort från den kommun jag bodde . Jag oroar mig för den jag ska få där . Funderar på om de ens kan göra mer för en ? 

Sjukpension el va det heter godkände inte FK då de ansåg att Psyk kan hjälpa mig   

Har ni hört något så dumt , de hjälper väl inte att prata , jag ska orka det o kommer må ännu sämre efter den ansträngningen var gång med . Sjukpenningen blir bara mindre o mindre nu med efter att jag åter igen fått skicka in o förnya ansökningen , mina dagar hade gått ut . 

Vad ska man leva av till slut ? Ska man som arbetare hamna på socialen till slut för man är sjuk ? 


Kommer den dagen så lär FK garanterat få ännu ett liv på deras samvete om de nu ens har ett ? 





                                                        FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards