Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2022

Stoppa gammalt beroende en gång för alla

Av Cim - 12 oktober 2022 22:51

Jag måste ju uppdatera kring min vardag mm med insåg jag nu när jag tänkte på dagen inlägg.

Idag är dag nr 4 som jag lever instängd med min ångest. Håller mig undan alla på gården förutom min dotter . Har legat o skakat , haft självmordstankar , frossa /svettningar. Illamående , Ja det går skriva ner en hel del men är kanske mindre roligt läsning. Fast o andra sidan så skriver jag inte bloggen för att den ska va rolig .

Anledningen till detta förbannade mående är ALKOHOL. Blev ju sittande vid bordet hos de som hade jakt helg här o de bjöd på STARKA blandningar vilket jag faktiskt tackade nej till men de hetsa o stod på att jag inte klarade stå emot.
Visst vi hade trevligt så länge jag minns o de har inte en aning om mina problem, va som sker om jag dricker . Är ju ett gammalt beroende !

Sen att man blivit behandlad som en trasa skit av en som står en närmst (va jag trodde ) . Släpad över gården i Gruset så att jag har skada över hela höften , ena skinkan o svanken. Jag är helt uppsliten så att min tatto inte ens syns längre .
Gissa smärtan ....
Att man ens kan behandla en människa så som är helt borta .
Så dessa dagar har jag haft städig kontakt med Psyk o min kvälls medicin får jag ta även på dagen nu för att klara min ångest .

Så pga mitt gamla leverne och denna grova ångest var gång man tar något att dricka efter att saker skett eller att jag tappat minnet så krävde jag Antabus .
Så nu har jag fått ok på det och ska bara in o lämna blodprov . Detta är inte för att jag har aktivt beroende utan för att jag ska ha mer hjälp att inte falla dit o Att de hjälper kroppen en del .
Jag har ju svårt att säga Nej o låta bli och försätter mig i skiten om o om igen. Så innan det går för långt så ska vi testa detta
Jag vill inte dricka!!!

Ska väll kolla efter lite möten o prata med likasinnade med för att kanske få bearbeta alla känslor kring det hela .
Lite pepp o stöd är väll aldrig fel .

En del kanske säger att familj är ett bra stöd men är inte allt man kan med o säga inför dem . De kan inte förstå en hur gärna de kanske än vill .

Så nu inväntar jag ok för att åka in o lämna prov för att starta.



                                                                                                FRIDENS :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards