Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg under mars 2021

Av Cim - 27 mars 2021 05:35

Av Cim - 26 mars 2021 21:55

Problem att sova i natt med men trots det så kunde jag inte ligga mer än på FM . Va tvungen att ge mig upp för att packa . I morgon hämtas Lastbilen / flyttbilen . Idag har jag verkligen LIDIGT av min kropps kassa energi . Kom in i duschen i morse o efter det blev det sen Frukost innan jag började plocka . Redan efter Dusch va jag helt slut . Fått sätta mig flertal gånger under dagen för att hämta andan . Svettas värre än på ett hårt träningspass bara av att röra på mig . Nu när det är kväll så kan jag knappt gå utan att jag får kämpa för luften . Jag har haft packhjälp av dotterns pappa som tur är annars hade jag nog gett upp redan direkt . Vetskapen om att morgondagen inte kommer bli så mycket enklare     

Som tur är så kommer jag få hjälp och jag är så tacksam . 

Har en känsla av att jag efter denna helg kommer vara liggande ganska länge . 


Jag längtar tills i morgon , att komma HEM . Ser fram emot huset och sommaren där . 

Får väl se om det kommer göra att jag kan börja må bättre ? 


Just nu sitter jag o försöker få kroppen att varava ner , den är totalt upp i varv , känns som jag springer . Försöker andas lugnt o djupa andetag . 

Försöker att inte tänka på hur yr jag är ! 

Skulle behöva ta en dusch igen MEN ÄR FÖR TRÖTT . Då tuppar jag väl om jag ens försöker . 

Ne nu blir det vila för i morgon bitti är det dags igen 





                                                             FRIDENS :) 

Av Cim - 25 mars 2021 21:51

Har varit liggande , kroppen har tagit nog nu tror jag . Kan inte röra mig utan att det snurrar , blir ansträngd så pass så jag får svårt att andas . 

Jag hade en del planerat o hittat en del lösningar som inte gick vägen som jag hade tänk men det är klart att det inte skulle , då vore man bortskämd . 

Har inte hänt något här hemma men i morgon måste jag börja packa för på lördag går flyttlassen !   Kroppen är rejält stressad inför detta vilket gör att jag blir helt OFF istället . 

Jag har funderat över mina dagar och som det är just nu så samanlagt är jag uppe ur sängen kanske 2 timmar om dagen , är allt jag orkar med . 

Inte konstigt man blir deprimerad på köpet ! 

En del tror att jag behöver komma ut o röra på mig men det är svårt med en kropp som inte klarar av det . Jag önskar inget hellre än att komma ut o kunna gå promenader . 

Vid huset kan jag iallafall sätta mig på tomten och få lite luft . 

Javg är så less på detta ska ni veta ! Jag vill tillbaka till det man en gång kunde o va . Folk är chockade över hur snabbt det gått neråt för mig de sista månaderna . Jag blir med orolig när jag tänker på det .


Läkaren då har inte gjort det hon skulle så i nästa vecka måste jag ringa IGEN . Känns nästan som ett hån mot en när de vet hur begränsad man är både i kropp , energi och huvud när det blir situvationer som detta . Ska man behöva jaga läkarna , tjata innan de ska förstå att jag behöver ha intyget / utlåtande skickat av läkare till FK ?   

Önskar jag hade någon som hade orken för mig att ringa mm . Det sista så har kroppen svarat med extrem trötthet direkt vid minsta samtal . Prata i tele , ja visst då gäspar jag bara så tårarna rinner och så kan jag inte va fokuserad på att hålla ett samtal . 


Har fått ihop ett par stycken som ställer upp vid flytten o de anar inte vad deras hjälp betyder . 

Nu blir det att se på serie och sen natt kissen med vovven . 

Längtar HEM ! 




                                                             FRIDENS :) 

Av Cim - 23 mars 2021 11:21

Nej nu har jag tappat ALL ORK , i framtiden kommer jag KRÄVA svenska läkare !!!! 


Idag åkte jag då som bestämt för att hämta ut mina intyg   med min situvation och vad detta kräver av mig så är det inte resa för nöje precis och jag tycker läkare mm kan ta och ta det på ALLVAR . 

Kommer hem med ETT brev samanskrivet om vad de kommit fram till hos Multirehab och inleder det med OKLART VAD PAT VILL HA FÖR INTYG !   

Där stod inget av det jag skulle ha på intyget och heller inte det ANDRA INTYGET som jag skulle skicka in till FK .  Ringer IGEN till VC för att komma i kontakt med de , ja då kan de inte ta emot fler samtal  idag utan får återkomma under morgondagen . 

Inte nog med Läkare Nr 2 som INTE FÖRSTÅR SPRÅKET och inte kan göra det denne ska så får man ge sig upp o ut i onödan . Kommer kosta mig denna dag liggande med denna avstickare och denna STRESS över detta felande HELA TIDEN ! 

Kommer denna läkare kosta mig fölorad hjälp som jag behöver o skulle ha dessa intyg till så vet jag inte vad jag ska göra . 

Är det så här vi sjuka ska ha det ? Ännu mera problem än vad vi redan har med alla instanser man har med att göra och detta eviga slitande . 

Intyg hit och intyg dit , ditt o datt ska in OCH NÅDE OM DET INTE KOMMER IN I TID   

Ja men då står man där och kan glömma hjälpen eller vad det nu är . 

En läkare ska väl för fasen kunna sitt jobb , veta vad man pratar om då de sitter på hela ens Journal som de kan LÄSA eller har de svårt att läsa med kanske ?!!!! 





                                                              FRIDENS :) 

Av Cim - 22 mars 2021 09:32

Haft en vaken natt , bara legat o slumrat mellan varven . 

Va iväg till VC och fick träffa en annan läkare idag för mina Intyg . Ett ska jag hämta i morgon i Receptionen. Ett påstod hon att FK senare kontaktar de om vilket som inte alls stämde . När jag hade skickat in det jag skulle så fick jag att jag skulle skicka in ett Utlåtande från min läkare via post . 

Blev att ringa till VC o självklart fick jag en sen tele tid kl 15   


Alltså vad är det med dessa läkare jag får träffa ? En förstår inte och denna vet uppenbarligen inte vad hon talar om . Känns ju värt att betala för onödiga besök som man ändå inte får ut något av . 

Tog en evighet att förklara intyget som jag behöver snarast för då skulle jag ha något nummer vilket typ av intyg de ville ha . Borde inte en läkare veta bättre ? 


Nu ärjag iallafall tillbaka till sängen . 

Trött och upprörd över besöket . De vet min problematik ändå prata hon på så snabbt att jag inte kunde ta in ens hälften av vad hon sa . Blev hjärntrött på bara någon min o så försöka förstå vad hon sa på det med .   


Hoppas jag kan slappna av tills de ringer för som det är nu så är jag inte lite upprörd över detta krångel .  Jag har inte ork !! 


Min medicin är iallafall tagen och nu blir det väl lite serie , en ny som jag kikar på - Revenge 






                                                            FRIDENS :) 

Av Cim - 21 mars 2021 17:46

Av Cim - 21 mars 2021 17:21

Som ni kanske förstått av brist på inlägg så gick INTE helgen som planerat . 

Visst jag tog ett par glas vin , Sprayade mina växter . Sen va det kört !  

Sov bort hela lördagen , vaknade bara att ta ut vovven så sov jag igen . Jag borde ha lärt mig att min kropp inte klarar av ens vin längre . Då slocknar jag av och kan inte få min kropp att hålla sig vaken . 


Idag har  jag iallafall planterat om lite av de odlingar jag drivit upp . 

Har sån extrem huvudvärk av all sömn och kroppen är lika trött men idag kan jag inte sova   

Det är både skönt att sova men också inte . 

Nej det krävs inte mycket för att få min kropp att svara på ens lite % . Då jag har mina problem med kroppen så reagerar den på olika sätt , som oftast att jag blir sovandes . 

Jag har börjat tänka själv att jag nog ska låta bli men det är ju så gott att unna sig ett glas ibland , koppla av   ( ordagrant ) 


I morgon ska det då bära av till läkaren . Nu gäller det att hålla tummarna , att denne hjälper mig med det jag behöver ha skickat till olika ställen . Är bara en läkare som kan skriva det åt mig ! Lite intyg mm . Minns inte om jag skrev att de ringde mig från VC så jag fick utskrivet de mediciner den andra läkaren missade ( gjorde fel ) . Idag har Dottern min lagt i min dosett då jag helt slutade använda den och blev stående med samma problem - Om jag hade tagit min medicin eller inte .  

Ska försöka sköta mig med den men är inte lätt då man haft dagar som gjort att man inte orkat bry sig i vilket . 


I morgon bär det av ut , kommer nog sluta med att jag blir liggande där efter 





                                                       FRIDENS :) 

Av Cim - 19 mars 2021 16:54

Barnfria helgen tillbaka   

Visst jag ÄLSKAR mitt barn men det är så skönt att ha dessa helger o slippa allt ansvar . Bara stoppa i sig det lättaste o bara kunna vara utan ångest över att somna ifrån . Självklart blir det sallad som redan står en skål full för helgen .

Denna helg kommer dock inte betyda att jag kan ta det lilla lugna utan jag MÅSTE ta tag i saker här hemma . Lillans pappa fixade köket åt mig o det tackar jag för ! 


Min TO DO lista denna helg är 

* Plantera om odlingarna 

* Duscha o spraya blommor 

* Städa 

* Packa 

Håller på och tvättar 

  


Jag måste helt enkelt bita ihop och få det gjort . 


Igår slog någon mig i skallen för jag tuppade av så pass att när jag väl hade somnat så vaknade jag inte . Hade beställt Tele väcking som tur va men sen somnade jag om igen  . Lilla fick ta ut sin vovve på morgonen idag . 3: e dagen jag inte orkat gå med henne till bussen som jag brukar för att rasta vovven  . 

Vaknade sån med huvudvärk o spänningar hela nacken ner   

Pga alla måsten jag har så känner jag mig så stressad men tänker att jag borde kunna dela upp det på 2 dagar? 

Lättare sagt än gjort för när kroppen ger upp så blir man liggande varken man vill eller inte. 

Vet ärligt inte hur jag ska lösa detta än att ta ut mig själv . 


Kanske borde börja med att få i mig något att äta när klockan är 17.07 på dagen   





                                                                FRIDENS :) 


Ovido - Quiz & Flashcards