Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg under februari 2021

Av Cim - 28 februari 2021 20:41

Av Cim - 28 februari 2021 19:40

Jag ska inte försöka planera saker helt klart . Det har varit ännu en dag till sängs tills dottern o hennes pappa kom , då va det bara att ge sig upp o klä på sig . Peta i sig lite mat som han va snäll att laga

Mina odlingar står orörda ut i köket , kom bara till tanken på de . 

När hennes pappa åkte så blev det åter till sängs där jag slocknade , kunde inte se vidare på serien utan pausa . 

Vaknar med illamående , en känsla i kroppen som att huvud o kropp inte är med . Idag har det bara blivit morgon medicinerna som så oftast blir nu mera . 

Ändå har jag dosetten uppe över sängen där jag är , ändå glömmer jag ! Detta med att sätta larm på mobilen har jag dragit mig för   just för ljudet när den ringer . Kanske är dags att ändå uthärda det skärande signalerna trots att jag vet att jag kan må ännu sämre när de kommer oförberett . Att det kan få mig helt OFF en hel dag av reaktionen i kroppen . 

Vet inte hur jag annars ska kunna lösa detta av engen maskin ! ? Vet inte vilket som egentligen är värst , att missa de eller ljudet . Kroppen mår lika dårligt hur som   


I veckan ska jag kolla på min journal med om det tillkommit något nytt på den och läkaren som skulle skriva under på diagnoserna och säga sitt . 

På tisdag blir det in och hämta mediciner , räknade ut idag att jag kan klara medicinerna tills dess tack vare de missade   

Då ska det storhandlas mat med men det återstår att se . 

Lillan har idag inrett buren till Råttorna som kommer på Tisdag , den blev riktigt fin . De kommer nog att trivas . 




                                                        FRIDENS :) 

Av Cim - 27 februari 2021 22:47

En helt hädelselös dag här hemma ! 

Jag har spenderat HELA DAGEN till sängs . Slumrade en stund men blev väckt till verkligheten av att dotterns pappa ringde . En hel dag framför datan har det blivit med serier och nu hittade jag en gamal goding som jag ska se igen , hela 8 säsonger . 

Försöker förbereda mig mentalt inför flytten , det kommer kräva mycket av mig som jag egentligen inte har ork till tex planera för flyttlass , packa mm . 

Vet bara inte hur jag ska lösa den biten om jag inte börjar ta tag  i det . Så med gott om tid så kanske jag kan få en del gjort . 


Missade så klart en del av min medicin idag   , jag kommer på att jag ska ta den men hinner glömma det lika snabbt igen . 

Nu har jag iallafall tagit den för kvällen ! 

Tills jag somnar kommer det att vara data , ska släcka ner omkring mig helt och krypa ihop under täcket . Hoppas på att få somna tidigt för i morgon kommer lillan hem , som jag saknar henne . 


Måste ta mig ork att plantera isär spanska peppar , pirri pirri och honungsmelon som jag drivit upp . Jag visste att det skulle bli mycket mer än jag skulle orka med när de väl börja växa men jag hade sån lust . Jag vill så mycket mer än vad jag klarar helt enkelt ! 

Ändå har jag lagt undan idag för att driva upp paprika o små tomater med ....... 



Längtar till huset ! 


                                                           FRIDENS :) 

Av Cim - 26 februari 2021 23:15

Varit några dagar OFF kan man kalla det ! 

Idag va 3.dje dagen jag va iväg till familjen , resten av tiden hemma har bara varit "sovande" eller liggande. Huset är klart så det blir flytt snarast .  

Idag fick jag göra yttligare ett val för att kunna funka bättre här hemma . Jag fick placera om min fåglar . Klarade inte längre med skrikandet den ena höll på med . Tvättat ur buren för nästa kommande familjemedlem , tam råttan ! 

Idag är det ännu en dag med spänningar så jag har ont av det ner i halsen upp ifrån käkarna . Jag har vatit kass på att sköta min medicin så klart ett par dagar igen . Idag glömde jag att hämta ut och det är så gott som slut här hemma , inget att fylla dosetten med för kommande vecka   

Försöker slappna av men det är så mycket just nu som får mig stressad och nervös att få ihop allt o lösa saker . Klarar inte ett bakslag till nu ! 

Sitter här hemma i min ensamhet , dottern är hos pappa i helgen . Försöker att få kroppen att slappna av men tror jag är inne i en period där kroppen är spänd och det är svårt , spänningar i kroppen  . Somnar jag så är det bara en massa drömmar . 

Hittills har det hållt i sig så jag somnar på natten men känner att det kommer snart att bli dessa vakna nätter och tunga dagar . Börjar känna igen min kropps signaler på en del . Somnar allt senare o senare igen.  Detta vridande o vändande och alla tankar som jag inte kan få stop på om kvällar o nätter . 

Kroppen är jätte trött , svider i ögonen o de stunder jag somnar så slumrar jag o skallen går på högvarv . 

Nu känner jag att jag upprepar mig med då jag glömmer att jag redan skrivit likande   men det hör till . 

Vimsig i skallen ! 

I morgon hoppas jag på en lång dag som sovande då det inte blir att jag åker med de ännu en dag . Inser att min kropp inte klarar det och jag behöver lugn o ro . Inga ljud , inga händelser helt enkelt . 

Minsta möjliga . 

Hoppas på att slippa drömmar , tankar , bara höra TYSTNADEN! 




                                                           FRIDENS :) 

Av Cim - 23 februari 2021 22:45

Av Cim - 23 februari 2021 13:33

Nu är jag inne i en period där jag vaknar lika trött om inte tröttare efter jag sovit . Drömmarna håller i sig , minns när jag vaknar till eller tänker i mitt slurande att det bara är en dröm . Idag hade jag velat sova vidare när klockan ringde ! Kroppen är svår att få liv i . Hjärntrötthet ! 

Kan inte titta på datan eller scrolla på telen , blir överansträngd direkt . 

Jag tror detta kan bero på stressen över detta med kontraktet på huset o allt krångel som varit kring det men nu ser det ut att lösa sig så jag får det via mail . 

Min kropp är ju som sagt allt annat än stresstålig . 

Idag är en sån där dag som jag blir anfådd av minsta lilla , bara sitta här o skriva är jobbigt men jag känner att jag vill skriva av mig lite . Har så förbannat tråkigt här hemma i ensamheten ! 

Va ut med dotterns vovve på en liten vända , va riktigt skönt ute och solsken . Vårkänslorna kom direkt i kroppen. 

Här sitter jag som så oftast i sängen , huvudet vill ha vila och det är snart dags att sluta ögonen . 

Tagit en hel del pauser i detta lilla jag hittills fått ner i inlägget   

Dagen är oplanerad helt , väntar samtal från dotterns pappa då han fått i uppgift att boka tid för henne på VC och optiker . 


Hoppas på att kunna skriva ut hyresavtalet och säga upp lägenheten .... 






                                                                   FRIDENS :) 

Av Cim - 22 februari 2021 22:22

Av Cim - 22 februari 2021 10:10

Sitter här o känner mig aldelles slut . 

Har precis haft mitt möte med de alla på Rehab och självklart skulle det krånglmed inloggning . 

Hade så klart somnat av strax inna ,vaknade till kl 09:05 o tiden va 09. 

Huvudvärk , frossa , trötthet o helt rödmosig i ansiket . Pinsamt när de såg det så väl ! Stressen ! 

Ja vad har man då kommit fram till ? 

Detta är vad de kan ställa med deras undersökningar 


     

Vet inte riktigt vad detta ska säga mer än vad det jag / de redan visste .

Vet dock inte om mer kommer tilläggas , dessa va de jag kunde se på min sida nu . (direkt efter ) 

De inväntar en Läkare som ska säga sitt med .

De har iallafall beslutat att de inte kan hjälpa mer just nu än att sätta in hjälpmedel för att jag ska klara av min vardag pga hur utmattad jag blir av att åka iväg mm . 

De skulle kontakta någon som i sin tur tar kontakt med mig för de medel som krävs här hemma . 

Senare ska det sättas in Psykolog för all trauma jag gått igenom men det FÖRST NÄR kroppen fått tillbaka en del ork att gå igenom det . 

Läget nu är att om 2 månader så ringer de igen för att följa upp hur läget är och hur jag mår och då ska vi ta det vidare där vad jag fatta det som ?!   

Men vad jag förstod va kan jag säga inte mycket. 


Ljudkänslig som man är just nu så kunde jag inte koncentrera mig så pass att hänga med när de pratade . Gitte förstod jag inte alls idag ( danska )   

Jag bara nickade men vad hon sa vet jag inte . 



Idag är kroppen totalt slut efter gårdagen helt klart . Tror det kommer bli mycket slumra dagen genom. 

Mår riktigt illa av trötthet !  







                                                        FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards