Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 17 juni 2023

ADD ännu en diagnos på de andra ?

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev ! 

Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in   

Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver 

- NO SHIT ?! 

Inne på 3e året redan liksom . 

Det har iallafall gått lite framåt med saker och jag ska få ( som det ser ut ) en utreding på ADD- ADHD . Jag tror helt ärligt att jag på alla andra diagnoser jag fått har ADD . Min skalle går ju i 100 knyck dag som natt o mina ideer är lika många MEN jag kommer inte vidare mer än tanken .  

Har fått ett Personligt ombud , ganska skönt att slippa dessa obekväma samtal om det är något men mer än så vet inte va jag behöver henne till egentligen .   

Är inte så mycket jag har som de kan hjälpa mig med i dagsläget . Jag sköter mina Räkingar mm själv ! 

Jag har fortfarande mina mediciner , iallafall kvar ångestdempande för att sova på o muskelavslappnande , sen utöver det mina 1g alvedon som de anser jag ska äta för ALLT . 

Precis haft jordens Ischias i en Vecka , förre helgen va jag bjuden på resa till Danmark . Tog oss 10 timmar dit , jag gick på zoo o 8 timmar hem för det gick inte . Kunde knappt gå el röra på mig . Som vanligt sviker vården när man behöver de . 

En vecka har gått o jag har pratat med VC 2 gånger o blivit kopplad till fysioterapeut men denne hör inte av sig så jag fick nr att ringa till en annan i storstan här   . Han här borta på VC skulle ju svara så fort man hade pratat in ett meddelande ( pyttsan) 

Nu när det äntligen är på väg att lätta . 

En vecka med ett helvete , inte kunna röra sig . Bara försöka vända sig i sängen va ett helt dagsverk . Står att man ska kontakta så fort det börjat att pirra i fötter , tappar känsel o förvagade muskler . Jo tack det o mycket mer har jag ensam tacklats med . 

Mina sista morfin tabletter tog jag i hop med resterande men det hjälpte inte ett smack . Sköterskan ansåg att värktabletter gör det samma då de ändå inte tar på ischiasen    MEN då undrar jag varör hon i samma veva sa att jag skulle äta de muskelavslappnade o alvedon för det . 

Snacka om att prata emot sig själv ! Få en tid med en läkare va visst ingen ide att försöka med . 

Att vara beroende av vården känns rent ut sagt rent skit ..... de är inget att förlita sig på och de finns fasen inte att hjälpa när man som bäst behöver de . 


Till lite gladare så får jag njuta av mina 2 vovvar som är enda anledingen till att jag lämnar dessa väggar   

De ger mig sådan glädje , kärlek o får mig att röra på mig som jag vet att jag egentligen borde men roligare med de än ensam .  

Annars skulle jag nog låst mig inne .  


Fortsätting följer o jag ska försöka uppdatera något oftare om inte annat för min egna skull 







                                                                                          FRIDENS LILJOR 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Av Cim - 13 oktober 2022 09:37


Ovido - Quiz & Flashcards