Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 16 augusti 2022

Av Cim - 16 augusti 2022 08:56

Alltid ett behov av att förnya , sätta lite färg på tillvaron eller kanske va det bara så att det blå inte va det som beskrev känlsan inom en ? Hur som så tycker jag att det nya gjort bloggen KOMPLETT . 


Sen jag sist uppdaterade har det skett en del . Jag har ÄNTLIGEN fått en kontakt inom vuxenpsykiatrin , jag tänkte först att detta va idioti men har gett med mig . Var Vecka , måndagar kl 14 har vi bestämt att ha våra träffar . Blir enklare för mig att minnas tiden om vi inte kör olika o jag är glad att hon tar hänsyn till mina minnessvårigheter . 

Jag har varit till Fysioterapeut , bortkastad tid och energi , VC kopplade mig till honom pga min värk jag ringde in om i höger underarm . Han tog mig nog för hypokondriker   men visst jag är van . Jag har i en Veckas tid vaknat av sådan smärta i armen o är fortfarande öm i underarmen på undersidan. Smärtan har blivit bättre men få inskrivet i ens journal att man kontaktat för sovande arm typ   , tror nog jag har mer koll på min kropp än så. 


Hur som han skulle iallafall se om en kollega kunde ta sig an mig o min Utmattningssyndrom , skulle visst vara kunnig inom området . 


Psykiatrin har satt upp mig i kö på PTSD utbilding . Känns ju kul att de skickar mig på en massa olika saker när jag knappt kan inta vardagens intryck vissa dagar . Ska sitta o lyssna då en berättar om PTSD o vad man ska göra / inte göra mm 

Är glad om jag kommer hänga med ens på hälften , sen att jag ska åka iväg och det är fler personer ..... tror de missat hur min kropp fungerar . 


Jag har fått ny medicin IGEN   för att sova på men den hjälper inte . Jag ligger o flyter uppanpå sömnen typ , har vakendrömmar . Jag har försökt få de att förstå att dessa tabletter inget gör men de vill inte förstå . Jag ska gå ut o gå .....

Spelar ju ingen roll , hör de illa eller skiter de bara i en ? 


Med andra ord så kämpar jag vidare här på dagarna , fortfarande i motvind men kanske det blir bättre . Nu försöker de iallafall hjälpa mig med mina problem , mer än va alla andra läkare mm gjort innan . 






                                           FRIDENS :)  

Ovido - Quiz & Flashcards