Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2022

Kommit till insikt

Av Cim - 23 augusti 2022 13:29

Igår skulle jag varit till min fasta kontakt på Psyk men hon har semester . 


Det gör att jag känner mig väldigt ensam .  

Finns liksom ingen jag kan tala med om saker och nu hade jag verklighen behövt henne . Det har varit ett par tuffa dagar . Här jag bor känner jag inte en kotte , har ingen att gå till för att komma bort från allt o mina tankar . 

Insett att jag behöver BORT , flytta än en gång till lägnehet där jag inte behöver vara beroende av någon annan . Så det inte finns chans att andra kan använda min utsatthet för att visa makt över en . Jag har det jobbigt nog med allt om dagarna än att bli behandlad illa med . 

Bor ju nu ute på gård flera km från närmsta ica tex 


Idag har jag sån värk av ischias o fått trycka i mig hittills 2 morfin tabletter då jag va illa tvungen att komma in till Polis stationen , fixa mitt ID . 

Knappt sovit i natt pga muskel värk o tankar o klockan ringde 08.00 . 

Blev Snooze på 10 min sen va jag bara tvungen att ta mig upp . 

Sminka o platta håret o till min fasa inser jag att jag gått upp så pass i vikt att jag inte kan ha mina nyaste Jeans   

Detta stillasittande har börjat visa sin baksida med det hela , mådde jag inte dåligt innan så mår jag nu ännu sämre. 

Jag vet att vid viktuppgång så får jag ännu svårare att röra på mig o mera problem med leder mm.

Dags att ta fram mina Keto o LCHF böcker o börja banta igen . 


Sist jag va på Psyk sa de åt mig att iallafall gå ut minst 5 min om dagen , det har jag sett till med då jag nu har hund igen så är det ett måste MEN det har inte förbättrat sömnen som de påstod att det skulle . 

Precis som jag inte brukar röra på mig liksom . Efter de 6 mån liggande när jag starta denna blogg så har jag varit noga med att göra något för mitt egna mående. 

Promenad , måla alster eller pyssla med växter. Alltid något o promenad går jag ganska ofta för hundens skull , hon behöver det . Går även om jag ingen energi har el värk .


Vet inte vad jag skulle få sagt med detta inlägg men jag antar att jag NU insett att jag måste tänka på mig själv för en gång skull o göra det som är bra för mig 

STÅ PÅ EGNA BEN 






                                                 FRIDENS :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards