Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 5 oktober 2022

Av Cim - 5 oktober 2022 15:01

Av Cim - 5 oktober 2022 14:24

Jobbigare än va det lät när jag läste det på lappen ! 

Idag va då första omgången av flera via Video satal - Flerpartssamtal 


Jag blir bara mer och mer uppmärksam på hur svårt min kropp verkligen har det . Stressen av att ha dessa möten . Prata INFÖR de andra och sätta min ord på känslorna , tankar mm . 

Fy fasen det går ju inte och flyktbeteendet kommer direkt ! 


Vi ska nu var dag öva på en avslappingsmetod som vi idag fick göra alla där i samtalet . 

Hur ska man slappna av är min fråga , då kroppen helt plötsligt får fri tillgång att känna efter o tankarna börjar spela fritt. 

Det gjorde mig bara mer stressad .

Stressad över att känna detta i kroppen när man faktiskt kunde känna efter . 


Man skulle upprepa något om att man var trygg o andas djupt mm ... 

Avslapping är något min kropp inte vet hur man ska hålla sig till , klarar inte av det helt enkelt . 

Mår inte så vidare efter detta samtal måste erkännas men ganska skönt ändå att det finns fler som man känner igen sig i mm ( om man nu får säga så ) . 

Var dag ska vi också gära en aktivitet på minst 10 min , ja det ska väl inte vara så svårt tänker jag då jag har både hund och häst . Att ta hand om de eller promenad ... 

Sen tycker jag nog att jag har aktivitet nog med hundkurs som är en gång i veckan . Man blir bra trött i skalle o kropp efter det . 


Som det känns nu i kroppen så vill jag till varje pris undvika nästa samtal just för att komma bort från allt jobbiga MEN jag vet att jag behöver det . 


Fanns en annan kvinna där , inte långt ifrån mig som kunde sätta ord så bra på saker , precis som hon talade för mig . Henne skulle jag vilja träffa över en kaffe . 

En till "som jag " .

Tänk va enkel den vänskapen skulle bli då man är 2 som förstår precis va den andra känner o går igenom . 

Jag försöker bolla av mig så gott jag kan utan att bryta mot regeln om att inte tala utanför gruppen . 

Inte avslöja personer eller va som sägs . 

Tror jag klarar det ok eller ? Allt jag avslöjar är mina egna tankar mm kring allt där . 


Jag ska försöka göra mina hemuppgifter så klart och va med nästa Onsdag igen . 

Får bara inte glömma av att skriva upp Resultat mm efter dagligen . 

Vi ska bolla det med varandra där . 



Nu blir det lite ljudbok för att distrahera skallen från alla tankar och sen köra Dottern med vänner till en Hockey kväll på arenan . 






                                                                 FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards