Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 16 september 2022

Av Cim - 16 september 2022 15:56

Jag har aldrig liksom reflekterat över detta med min diagnos PTSD . Jag har inte trott att det är vad jag har men nu får jag nog erkänna diagnosen. 

Har precis fått bevisat för mig själv att jag är Folkskygg o måla upp kaos situvationer inför möten av personer jag inte känner . Bor en tjej här i samma by som ville ses idag o snacka lite skit , vilket jag tyckte skulle bli skit kul så vi bytte nr o snackade ihop oss i telen . Efter det vet jag inte va som hände i kroppen , flyktbeteende !! Hade så svårt att slappna av och natten va för jäklig . 

Svårt att somna o när jag somnat så vaknade jag till . Satte upp värsta katastrof händelserna , va som kunde ske om jag åker dit mm och det slutade med att jag fick Ångest o frossa . Illamående o RÄDD . 

Blir så irriterad på mig själv att min kropp väljer att reagera så . Jag vill ju skaffa en vän här , någon att tjata med o kanske ta en kopp med på dagarna . Hitta på saker   

Jag vet ju att jag tycker att svara på okänt nr mm är svårt o lika så om det knackar på dörren men aldrig tänkt på att jag reagerar på detta sätt . 


Så idag är jag sjuk   medans hon skriver sms o frågar hur jag mår mm . 

Unviker in i det längsta att öppna mobilen .... 

Må PTSD utbildingen hjälpa ! Så här vill jag inte reagera på männiksor som faktiskt vill lära känna en o umgås ... 






                                                                        FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards