Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 1 februari 2021

Av Cim - 1 februari 2021 23:24

 


Undra om denna kan ge mer svar på saker i ens vardag? 

Kan ju vara värt att läsa 





                                                            FRIDENS :) 

Av Cim - 1 februari 2021 20:18

Av Cim - 1 februari 2021 20:01

Nu är man tillbaka till sängs igen .   

Idag efter jag tog min första dos efter styrka o mängd som läkare ordinerat så slocknade jag som en stock. Först mådde jag riktigt illa o kände mig skakig , precis som jag va super nervös i kroppen . Närverna utanpå ? 

Slocknade och sov till kl 15 då jag blev väckt att lillans pappa som ringde . 

Nu har jag fått en dosett till mina mediciner , Max som den heter . Blev dock inte den som man kan ta isär dag för dag utan den vanliga röda , största av de . 

De andra hade mina tabletter inte fått plats i . 

Nu ligger mediciner på plats i men jag gjorde så klart fel och glömde 2 tabletter till morgonen för hela veckan . Ja då nu är det löst .  

På torsdag ska jag få ordning på detta med andra medicinen , ska först prata med Rehab o så ringer en från VC på frdagen . 


Trots sömn så har jag förbannat ont i kroppen idag . Händer , knän , fötter . Det är illa när medicinerna inte ens biter på det . 

Va uppe ett par timmar men klarar inte så mycket mer . 

Idag satte sig Lillan och gjorde en lista för veckan med saker hon tänker sköta här hemma . 

Jag slipper diskmaskin och dammsugning , även bädda sängen OM jag kliver ur den . 

Självklart blir det påökt med ett par slantar på månadspengen ! 

Hon vill ha olika uppgifter var vecka och jag är så tacksam för hjälpen . 

Det lättar en del på min stress jag bär över att inte få gjort det som behövs så jag är glad för det lilla om det så skulle bara va damsugning en dag . 


Jag fortsätter sälja av mina gjutformar . Det är med dubbla känlsor kan jag lova men ganska skönt att slippa ha det hängades över mig med . Är så många som vill ha gjutet så det blir jobbigt istället . 


Fortfarande jätte trött o ögonen värker av det . 

Ska sätta på något på Youtube , somnar jag så somnar jag . Blir väckt snart ändå när vovven ska ut på nattekissen





                                                        FRIDENS :) 

Av Cim - 1 februari 2021 07:36

Tillbaka i skrivandet ! 

Går dagen blev en stressig dag för kroppen  , satte ut mina gjutformar då jag längre inte klarar av det . 

Bara en sån sak att svara på meddelanden mm är för mycket o kroppen reagerar starkt . 

Så är jag helt slut efter dagen med pulka . 

I går somnade jag nog innan 00 och det har inte hänt på månader . 

Nu är min piller cocktail intagen . Stressas över det med och kollar flertal gånger så det är rätt tabletter o mängd . Lillans pappa ska köpa Dosetten idag när han ändå ska in på sjukhuset så jag hoppas det blir lite lugnare på den biten . 

Ont som attan i mitt V knä efter brors hund hoppade över mig o slog i . En " liten " ( läs JÄTTE ) Rottis hane på 50 + pannor . 

Sitter och väntar på att VC ska ringa upp mig då det blivitr fel med recepten på mina mediciner . 

Inget illa ment gällande utländska men en läkare som inte förstår vad man säger och det hon läser är väl inte det bästa ? Jag fick ju att jag skulle ha en till sort medicin på order av Gitte på smärtenheten men denna skrev hon inte ens ut åt mig trots att hon läste notisen om det från G . 

Jag hade svårt att förklara för henne om att min sjukdomsbild inte blir bättre på ett kick o på ett möte på Multi rehab . Kommer kräva en annan för allas bästa ! 

Så nu har jag bokat tele tid för att reda upp detta så jag slipper förklara det med nästa tid på rehab . 

Alltid är det något som ska suga ens energi . 

Hoppas på att få ordning på det under dagen annars kommer det ligga o stressa mig i bakhuvudet . 

Mina händer har inte blivit bättre , värken i tummarna o ner är olidlig . Bara av att stänga bagaget på bilen gjorde att jag höll på att skrika högt . Kändes som en Rejäl stukning men så är det ju inte , bara ens värk som spökar . 

När jag nu sitter och skriver så inser jag att det är krångel även på bloggportalen , kan inte lägga in Kategori eller andra saker . 


Snart ringer telen 





                                                                    FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards