Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 15 februari 2021

Av Cim - 15 februari 2021 09:48

Ensamhet kan faktiskt vara skön! 

Jag kan vila skallen från ljud mm och stänga dörren om mig utan att det känns dumt . 

Igår blev det inte iväg utan det blev i lördags direkt efter mitt inlägg så ringde mobilen   , va bara att ta sig upp . 

Jag kan leva i flera dagar på glädjen av att varit hem till familjen även om jag är helt slut i kroppen efter . Skön trötthet kallar jag det , en trötthet som jag tycker är värd .  


Idag va det dags att fylla på dosetten för veckan . Jag upptäckte att jag missat ganska ofta ändå min medicin , speciellt den till lunch .   

Ändå tycker jag att jag sköter det så bra ! Borde nog ställa larm kanske ? 


Haft ett par bättre dagar nu det sista , orkat med lite utan att ta slut på mig helt  . 

Igår pysslade jag med mina växter o klippte skott mm . Det är en sån där grej som får mig att må bra.

Ni som läser o har sticklingar som söker hem , jag tar gärna emot de . 


Jag har helt glömt bort att hämta min sjukskrivning som läkaren rättade till , den ligger än kvar borta på VC . 

Ska se om jag kan lösa så jag får hem den under dagen . 


Just det , jag har helt missat en ganska viktig sak som jag pratade med psykologen om på vårat möte . Jag har hållt på med mitt körkort ett tag , en del saker kom emellan vilket gjort att det hamnade på is . Tog upp det nu igen för jag har bara uppskrivning o uppkörning kvar MEN de tycker INTE jag ska sitta bakom ratten   . 

Visst jag förstår då min hjärna så lätt blir uttröttad och jag får minnesförlust . 

Ändå kan jag inte riktigt släppa det , funderar på att ta det så jag iallafall har det de dagar jag känner att jag behöver ta mig från A-B . Sätter mig inte bakom ratten dåliga dagar , så pass förstår jag själv . 

Vill inte slänga pengarna i sjön mer än vad som redan är gjort   


För att man har körkort så behöver man inte köra vart man än ska o sån kommer jag heller inte bli då jag inte gillar att köra bil  ! 





                                                             FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards