Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 12 februari 2021

Av Cim - 12 februari 2021 12:12

Av Cim - 12 februari 2021 11:17

Tillbaka , det har varit lite mycket det sista och har inte haft orken att skriva . 


Idag va det dags då för Flerpartssamtal som det heter med Rehabs Psykolog . Hade självklart somnat medans jag väntade   så jag va ju yr som en höna i början av samtalet . Han hade en massa olika syntom han skulle gå igenom , tror det va 25 olika och som jag skulle sätta mellan 1-5 på . Lägsta av dessa va en 3:a . Lika så en massa olika frågor om saker jag tidigare varit med om , olika trauman och tankar , funktion , känslor mm idag . 

Blev också ett test på minne som visade sig vara allt annat än bra . ( Det visste jag ju redan ) 


Han pratade mycket om att jag har en PTSD ( Posttraumatisk stressyndrom ) , vilket som va helt emot vad arbetsterapeuten trodde på i hennes utredning .   

Fast jag tror ju mer att Psykologen kan mer på den avdelningen i bedömmning faktiskt . 

Så ja , jag tror jag kommer få den satt som en av dessa diagnoser som är underliggande till denna EXTREMA utmattning . 

Vilket de helst vill nämna som utmattning syndrom. 

Ska bli intressant och se vad detta kommer resultera i här efter . 


Nästa inbokade kommer va Teamkonferensen med dem alla som utrett mig !  


Dagens alla tester mm har tagit all min energi ur kroppen . Att koncentera sig , lyssna o fokusera . 

Han va väldigt pratglad vilket man normalt tycker är trevligt men för mig blev det bara jobbigt i längden . Fick stålsätta mig på slutet och det va så skönt när det avslutades och jag kunde andas normalt igen typ . 

När jag känner att jag måste hålla fokus o så på samtalet så blir det nästan jobbigt att andas , kan tro att man nästan kommer glömma ta ett andetag då o då . Känslan är sån i kroppen men att prata är UTMATTANDE för mig . 

Ja mer än så här vet inte jag just nu om läget utan det kommer att bli mer klart vid konferensen . 


Nu ska jag bara ta det lugnt , snart dags för mediciner igen . Dottern åker till Pappa idag så det blir nog slumra för mig resterande av dagen . Känner det i kroppen ! 





                                                 FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards