Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 14 februari 2021

Kärlekens dag , LÄMNA det destruktiva , älska dig själv

Av Cim - 14 februari 2021 11:25

Idag är dagen många visar sin uppskattning till varann  

Underbara alla hjärtans dag eller hur .

Någon sitter ensam , ingen partner , ingen familj . Mina tankar går till er !  


Men detta inlägg vill jag lägga vikten på någit helt annat , nämligen -

 

Det är oftast denna person man allt som oftast GLÖMMER dagar som detta . ( ja alltid i sista hand ) 

Många lever i destruktiva förhållanden , blir psykiskt nedtryckta dagar ut o dagar in , slagna , fönedrade , ja till o med VÅLDTAGNA av den som säger sig älska en . 

Idag är dagen som dessa partnes är som bäst . De är allt det där du en gång sett . De uppvaktar , säger massa fina kärleksfulla saker , ger dig presenter . 

Alla slag , hårda ord mm är som bortfluget och man tvekar över dessa tankar och känslor man vånadas med att ta sig ur det . Är det kanske nu det vänder ? 

Ge en chans till ?! Jo men visst han / den / hon Är värd det . 


Idag tycker jag att DU som lever i ett förhållande som innehåller våld eller psykisk misshandel ( förminskande av din person ) sätter ett STOP och börjar ÄLSKA dig själv . 

Ta det stora klivet att LÄMNA . 

Finns alltid hjälp att tillgå , kontakta socialen , kvinnojouren tex 


Det är dags att den starka kärlek du ger din partner genom att stå kvar , förlåta , kämpa vidare för 

är den kärlek du lägger PÅ DIG SJÄLV . 

Ingen kärlek är starkare än hos den som dag ut o dag in kämpar vidare . 


Låt ingen föra dig bakom ljuset , lägga en hand på dig , förminska dig ! 


DEN BÄSTA KÄRLEKSFÖRKLARINGEN ÄR DEN DU GER DIG SJÄLV NÄR DU BESLUTAR ATT INGEN  FÅR BEHANDLA DIG ILLA IGEN . 

  Du är värd att älskas på rätt sätt . 





                                                             FRIDENS :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards