Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 20 februari 2021

Lite ljus i allt mörker

Av Cim - 20 februari 2021 19:52

Under återhämting kan man kalla det ! 

Somnade tillslut i natt men det blev sent och en massa drömmar . Mardrömmar och massa annat konstigt som avlöste varann . 

Blev väckt av syster som ringde i morse vilket som va tur . Jag kom på att mina mediciner skulle tas o kl va över 10 . 

Pratade en stund o jag gäspade stort (otrevlig som man är ) i telen . Efter det somnade jag av igen o vaknade till o från till klockan va kring 15-tiden . Då kom dottern o pappa hem .  

Som vanligt när han kliver in här hemma så sätter han på kaffe o kommer in med till mig . 

Så tacksam för dessa små fina saker . 

Trots att jag skött min medicin idag så könner jag att jag fortfarande är lite av banan . 

Huvudvärken trycker o jag är helt slut i kroppen . 

Tröttheten bränner i ögonen till o från o jag måste dra mig undan lite . 

Blev iallafall lite film även om jag tog lite pause för skallen genom att blunda små stunder . 

Petade i mig lite mat då han ställde sig o lagade middag. Är inte ofta jag äter annars kan jag säga när jag är ensam här hemma . 

Är illa tvungen att lösa till lillan när vi är ensamma o då kan det bli att jag petar i mig lite då med men annars så får det va . 

Det tar energi att äta med   


I morgon är det äntligen dags att åka för att skriva kontrakt på huset   

Som jag ser fram emot det ! 

Där kommer jag trivas har jag en känsla av och dagarna kanske blir lite lättare att möta då det är som jobbigast . 

Ett stenkast bort bor familjen . 


I allt mörker ser jag allt lite av ljuset ! 





                                                           FRIDENS :) 


 
 
Micke

Micke

21 februari 2021 11:42

Lycka till med huset... :)

http://tomten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards