Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg under februari 2021

Av Cim - 9 februari 2021 18:35

Av Cim - 9 februari 2021 14:48

Det va som fasen vad jag va poppis idag då . Mobilen ringer en massa ! 


Först ringer Rehab , de hade skickat länk för nästa möte . Dessa videosamtal jag varit inne på innan . Pratade med de om lite annat som jag skulle ta upp med VC när deras utredning är klar för att ha bra underlag. 

Kommer ännu en länk i dagarna nu för den andra tiden med . 

Visst så ringer min läkare på VC , än en gång gör sig språkproblemet sig påmint då hon inte förstår vad det är jag säger o VARFÖR vissa saker inte kan skrivas i dator systemet mm . Ska det behöva vara så här eller kan jag be om ny läkare ? Grunderna känns ju lite fel men vad ska man göra när man inte känner sig trygg med en läkare som inte förstår vissa saker .  


Hur som så skulle hon göra om sjukskrivningen där hon hade skrivit att jag är tillbaka till arbete inom 180 dagar vilket hon INTE KAN SÄGA ! 

Så det blir att ta sig till VC o hämta den nya sjukskrivningen med ändringarna . 


Idag är jag trött , sovit iallafall till kl 11 på fm . '

Sen har jag legat här med serie på . Försöker att roa mig men det är svårt . 

Uttråkad till max o en massa annat i tankerna   

Alla tankar är inte dåliga kan jag säga utan att gå djupare in på det . 


Dagarna går snabbt o till helgen ska lillan åka till pappa o stanna hela sportlovet . 

Alla hjärtans dag på ingång med   

Men jag blir nog hemma i min ensamhet . 




                                                       FRIDENS :) 

Av Cim - 8 februari 2021 21:12

Av Cim - 8 februari 2021 19:41

Igår hade jag en dag mycket uppe på fötterna    

Passade på att göra lite nytta här hemma så klart o trotsade min kropp totalt när jag kände att jag behövde avbryta . Ville inte !!! 

Kändes så skönt att göra något . 

Idag har det så klart straffat mig då jag somnat till o från hela dagen . 

Jag vet att jag är korkad som gör så här MEN tänk er själva att behöva ligga typ hela tiden . Man tröttnar och man blir uttråkad till slut av det . 

En längtan efter att LEVA ! 

När det blir ljusare dagar så kommer längtan i kroppen . 

Idag har jag varit upp o pysslat mina blommor lite . De är som sagt inte många kvar så måste va rädd om de . 

Petat i mig lite Tonfisksallad . 

I kväll blir det inte många knop här hemma heller . Har tröttnat på data o allt just nu så jag vet inte vad jag ska roa mig med . 


Någon med bra ideer får gärna lämna avtryck i kommentarer   

I morgon ska jag försöka att ringa Rehab , vill bolla lite med de om framtiden . Kolla över lite saker . 

Kanske kommer skriva om den biten med framöver .  





                                                               FRIDENS :) 

Av Cim - 7 februari 2021 13:13

Av Cim - 6 februari 2021 23:56

Som det va tänkt så drog jag ut Dotten o hennes pappa på middag då han fyller år idag . 

Blev thai och sen åkte jag hem igen . 

Efter denna stund ute så slockande jag självklart när jag väl kom hem . Det tog väl musten ur mig att ta mig upp o faktiskt för första gången på länge göra mig i ordning . 

Somnade med klänning o allt på sängen . 


Sen dess har jag bara spenderat min tid med min partner SÄNGEN och kollat slut på en bra serie . Dags att leta upp en till . Jag uppskattar dessa avstickare som blir då o då ut på något , då kan jag faktiskt uppskatat min vanliga ME vardag lite igen . Är så skönt med tystnaden o ensamheten igen . 

Är så svårt att förklara . 

Får se om det blir någon sömn i natt , just nu känns det tveksamt. 

Kom på att jag måste lösa detta med denna APP jag måste ha koll o ordning på inför min nästa tid med rehab . Det ska ske via appen närhälsan tyckte jag det stod . Video samtal ! 

OM det nu går pga mitt id . Tänker inte gå in djupare i det utan de som vet dem vet . 

Borde kanske ha kollat detta tidigare ifall jag behöver kontakta de men hoppas på att komma ihåg det innan måndag . Annars får jag be familjen att påminna mig ( ni som läser )   


Ne nu blir det mediciner o datan igen .... 






                                                             FRIDENS :) 

Av Cim - 5 februari 2021 20:24

Av Cim - 5 februari 2021 11:39

Helg , vilket betyder att lilla åker till pappa idag .  

Jag vet ju vad jag kommer göra hela dagen.   Spendera min tid med min partner - Sängen ! 

Jo fasen visst ringde hon idag från Rehab o väckte mig så klart . Ville veta hur jag mådde för att lägga till min kropps reaktion av aktivitet i utredningen de gör . Jag hade velat sova vidare men tur i oturen så när det gäller mina mediciner . Då lillan blev hemma idag pga personlig anledning så stängde jag av larmet och då blev de ju inte tagna i tid som de skulle . 

Alla kommer idag hamna helt åt helsike o jag kommer missa ett intag av dagens doser . 

Sitter här med huvudvärk , illamående och trötthet men känner inte för att sova mer som läget är just nu . Det kanske bär av ut för några timmar då lillans pappa fyller år i morgon och självklart måste vi inhandla något till honom . 

Kanske iväg snabbt o hem ! ?




Nu ringde VC med , hade helt glömt att de skulle ringa . Jag skulle ju ha tagit upp detta med medicinerna med Gitte på Smärtenheten igår men GLÖMDE helt . 

Denna hon skulle lägga till som missats eller vad som skett .   

Min glömska skalle ! 

Ja ja det ger med sig till slut kan jag tro det med . 


Sjukskrivningen gick igenom för 3 månader !






                                                                   FRIDENS :) 

Ovido - Quiz & Flashcards