Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg under februari 2021

Av Cim - 20 februari 2021 23:41

Av Cim - 20 februari 2021 19:52

Under återhämting kan man kalla det ! 

Somnade tillslut i natt men det blev sent och en massa drömmar . Mardrömmar och massa annat konstigt som avlöste varann . 

Blev väckt av syster som ringde i morse vilket som va tur . Jag kom på att mina mediciner skulle tas o kl va över 10 . 

Pratade en stund o jag gäspade stort (otrevlig som man är ) i telen . Efter det somnade jag av igen o vaknade till o från till klockan va kring 15-tiden . Då kom dottern o pappa hem .  

Som vanligt när han kliver in här hemma så sätter han på kaffe o kommer in med till mig . 

Så tacksam för dessa små fina saker . 

Trots att jag skött min medicin idag så könner jag att jag fortfarande är lite av banan . 

Huvudvärken trycker o jag är helt slut i kroppen . 

Tröttheten bränner i ögonen till o från o jag måste dra mig undan lite . 

Blev iallafall lite film även om jag tog lite pause för skallen genom att blunda små stunder . 

Petade i mig lite mat då han ställde sig o lagade middag. Är inte ofta jag äter annars kan jag säga när jag är ensam här hemma . 

Är illa tvungen att lösa till lillan när vi är ensamma o då kan det bli att jag petar i mig lite då med men annars så får det va . 

Det tar energi att äta med   


I morgon är det äntligen dags att åka för att skriva kontrakt på huset   

Som jag ser fram emot det ! 

Där kommer jag trivas har jag en känsla av och dagarna kanske blir lite lättare att möta då det är som jobbigast . 

Ett stenkast bort bor familjen . 


I allt mörker ser jag allt lite av ljuset ! 





                                                           FRIDENS :) 


Av Cim - 20 februari 2021 15:12

Av Cim - 19 februari 2021 23:56

Här har jag suttit o funderat över känslan i kroppen , dessa spänningar i käke mm . 

Idag har jag rört ihop dagar helt o trott att det varit lördag ! 

Säger fel ord och tappar bort det jag tänker säga .

Kollar min medicin dosett då jag tänker att nu kan det va bra tid för natt medicinerna   

Inser att jag endast ätit EN muskelavlappnade tablett idag o då tog jag den missade Kvällstabletten från igår. Nu är huvudet helt vimsigt , skriver fel medans jag skriver o hänger inte själv med på vad det är jag skriver . Blir mycket radera o göra om ! 

Jag har alltså MISSAT ALLA IDAG !!   

Ingen tagen från dagens. 

Det förklarar varför jag har kortslutit helt i skalle o kropp . 

Hur kan jag ha missat ALLA ? 

Dessa dagar känner jag verkligen att jag skulle behöva någon som kan ha koll . Missade mediciner blir att jag inte kan fungera alls o kroppen är i flyktläge ( som läkare kallar det ) , spänner ihop för all kraft i käkarna. 

Hoppas jag kan somna men känner igen den där känslan av panik för det pga hur kroppen just nu är . Det är skitsvårt att sova när man är i detta läge . Man kan liksom inte styra sina kroppsreaktioner mm . 


Fasen !!! Ja vad mer kan jag säga ? 

HELSIKE ...





                                                                     FRIDENS :) 

Av Cim - 19 februari 2021 12:39

En underbar gårdag som alltid när jag åker till familjen   

Jag tror jag glömde allt vad smärta mm va igår . Va och kollade på hus som vi ska skriva kontrakt på söndag kl 13 . Ja så det blir flytt för mig från detta ensamma ställe hem till familj o de fåtal vänner man har . 


När jag väl kom hem så slog tröttheten till , va så det brände i ögonen men jag va så GLAD . 

Somnade ändå ganska sent o i morse kom drömmarna . Idag är jag aldelles öm i gomen o tungan då jag haft såna spänningar i käke mm . Känner att jag fortfarande har det o försöker slappna av ! 

Nyss åkte lilla o hennes pappa som sov här över natten då det blev så sent att de inte ville åka de mil i halkan och jag känner att tröttheten kommer smygande i kroppen . Kommer nog bli att jag somnar av någon timma . 

Jag va tvungen att ställa mig o baka frukostbröd o springa upp o ner i trappen en vända .för att kolla brevlådan  . Det tog nog ut det lilla av energi jag hade kvar i kroppen. 

 

Gjorde mitt morotsbröd som lilla önskat sig ett tag nu , hon älskar det . 

Jo då å, de tog med ett par bullar när de åkte   


Jag längtar till flytten nu men jag vet att min kropp kommer inte orka med detta packande mm . Vet dock ingen som kan hjälpa heller men det blir bra den dagen jag är på plast o kommit till rätta i huset . 


Nej nu blir det att fylla en flaska med vatten , krypa ner i säng igen ( sitter där just nu ) o sätta på något på datan att somna till .  '

Har spagettiarmar så klarar inte skriva så mycket mer . 





                                                      FRIDENS :) 


Av Cim - 19 februari 2021 09:40

Av Cim - 18 februari 2021 12:09

Redo för äventyr ! 


Igår kom "kramperna" på kvällen , är väl dumt o tro att man ska få vara fri EN dag.

Kröp ner i säng för att ta natt så satte värken igång i mina knän . 

Visste inte hur jag skulle ligga ett tag . Gjorde ont att bara ha benet liggande emot . 

Resulterade i att jag vred o vände för att hitta en bra ställning men fick ändra om o om igen pga smärtan . 

Jag blev med andra ord vaken en bra stund in på natten , va nästan rädd för att det va dags för vaken natt .

Dessa nätter tänker man en massa ! 

Då är det bra att ha på något som distraherar skallen .

Vet inte vad klockan va när jag väl somnade men vaknade med mardrömmar IGEN i morse ! 

Idag har jag inte känt efter så värst hur läget är i kroppen men känner mig svullen om händer o fötter   


Snart kommer lillan o hennes pappa och vi ska ge oss iväg . 

Ska göra ännu en sak idag men det skriver jag om senare beroende på vad som sker med det . 







                                                   FRIDENS :) 

Av Cim - 17 februari 2021 13:14

Ovido - Quiz & Flashcards