Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 10 mars 2021

Pressen , nu har kroppen gett upp igen

Av Cim - 10 mars 2021 20:41

Svårt att fungera igen ! 

I natt va det gamla vanliga tillbaka med svårigheterna att slappna av , somna . Alla miljoner tankar som snurrar i skallen . Idag har hela dagen gått åt att ligga o slumra , inte kunnat hålla mig VAKEN några längre stunder utan att bli hjärntrött o slurma iväg . De bättre dagarna varade inte länge   

Bara jag rör på mig idag så blir jag helt slut , tryckandet över bröstet o känslan av att inte kunna andas utan ansträngning . Pulserandet i helsen vid minsta lilla rörelse och gäspar hela tiden på löpande band med ögon som rinner . 

Mår illa av utmattning ! 

Kan inte minnas att jag gjort något " större" det sista men antar att det är kroppens reaktion inför flytten . Pressen att visa lähneheten o packa mm och vara på plats Senast 1/4 . Så mycket som ska göras som jag VET att min kropp inte klarar . 


I morgon kommer dotterns pappa o ska hjälpa mig fixa här så killen som ska ta över kontraktet kan komma . Jag vill inte ha minsta röra om någon ska komma hem till mig o det SKA VA välstädat. 

Japp den pressen har jag o jag mår dåligt annars , får ångest . Svårt att förklara för det är inte många som förstår det . Ska bli skönt när det är klart även om han redan sagt att han tar över så blir det ett orosmoment . 


Missköter medicinerna gör jag med , får bara i mig morgonens dos men inte hela . Inte kommit in för att hämta ut mer medicin heller . Blivit mindre dos pga det än vad jag ska ha och resterande på dagarna har inte alls blivit att jag tagit   Har inte ens fått ner de i dosetten ! Då har det blivit enklare att inte släpa sig upp för att ta de . Kräver mer energi av mig än jag har helt enkelt . 


Den 22 har jag läkartid med och då ska det skickas papper mm till FK . Jag ska be om speciellt utlåtande med på ett papper . 

Be om att få mina diagnoser utskriva också o förbereda nästa sjukskrivning som ska in eller om jag får boka in tid i nya kommunen sen ? 

Känner att det kommer att vara väldigt mycket snart för mig att stå i och saker jag måste klara av varken kroppen kan eller inte men jag vet att det kommer bli bra i slutänden . När jag väl är uppackad o på plast i nya hemmet . 






                                                        FRIDENS :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards