Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 15 mars 2021

Varför vara läkare när man inte förstår språket ?

Av Cim - 15 mars 2021 14:01

Äntligen är medicinerna hämtade men självklart skulle jag stöta på problem . Ännu en gång detta med läkare och språkproblem . Bad om förnyade recept sist o hon förnyade ETT av de och INTE ALLS min medicin för muskelavslappnande   . Så de fick jag inte ut och måste ringa igen då det är 2 recept hon MÅSTE FÖRNYA! 

Känns bra surt när man inte har orken att ringa mm . 


I natt / morse hade jag några jäkla drömmar . Är väldig skillnad på med mediciner och utan . Kan inte ha sovit bra för jag vet att jag vaknade flertal gånger . Nu är medicinerna intagna mot Nervsmärta , det är ändå den viktigaste om jag ens ska klara av att finnas till typ . Klara av ljud mm någorlunda! 


Ute i köket står lillans pappa o lagar dagens middag   . Han fick åka hit för att köra mig till apoteket . Så tacksam för all hjälp .

Kan ju undra hur det kommer bli sen om han flyttar flera mil bort ifrån oss . 


Idag mår jag illa , det kan ju bero på att jag hade en dag utan mediciner. Är så trött i kroppen . Har en känsla av att jag kommer somna av sen efter lite mat intaget . Är anfådd av att göra inget ! 

Ser frsm emot morgondagen då det förhoppningsvis dimper ner 2 paket med sticklingar på posten   Så tacksam för de . 

Ne om man skulle ta o ringa VC i hopp om att nå fram att jag BEHÖVER MINA MEDICINER ! 



                                                                   FRIDENS :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards