Jagochmina-diagnoser

Direktlänk till inlägg 25 mars 2021

Lever 2 timmar om dagen

Av Cim - 25 mars 2021 21:51

Har varit liggande , kroppen har tagit nog nu tror jag . Kan inte röra mig utan att det snurrar , blir ansträngd så pass så jag får svårt att andas . 

Jag hade en del planerat o hittat en del lösningar som inte gick vägen som jag hade tänk men det är klart att det inte skulle , då vore man bortskämd . 

Har inte hänt något här hemma men i morgon måste jag börja packa för på lördag går flyttlassen !   Kroppen är rejält stressad inför detta vilket gör att jag blir helt OFF istället . 

Jag har funderat över mina dagar och som det är just nu så samanlagt är jag uppe ur sängen kanske 2 timmar om dagen , är allt jag orkar med . 

Inte konstigt man blir deprimerad på köpet ! 

En del tror att jag behöver komma ut o röra på mig men det är svårt med en kropp som inte klarar av det . Jag önskar inget hellre än att komma ut o kunna gå promenader . 

Vid huset kan jag iallafall sätta mig på tomten och få lite luft . 

Javg är så less på detta ska ni veta ! Jag vill tillbaka till det man en gång kunde o va . Folk är chockade över hur snabbt det gått neråt för mig de sista månaderna . Jag blir med orolig när jag tänker på det .


Läkaren då har inte gjort det hon skulle så i nästa vecka måste jag ringa IGEN . Känns nästan som ett hån mot en när de vet hur begränsad man är både i kropp , energi och huvud när det blir situvationer som detta . Ska man behöva jaga läkarna , tjata innan de ska förstå att jag behöver ha intyget / utlåtande skickat av läkare till FK ?   

Önskar jag hade någon som hade orken för mig att ringa mm . Det sista så har kroppen svarat med extrem trötthet direkt vid minsta samtal . Prata i tele , ja visst då gäspar jag bara så tårarna rinner och så kan jag inte va fokuserad på att hålla ett samtal . 


Har fått ihop ett par stycken som ställer upp vid flytten o de anar inte vad deras hjälp betyder . 

Nu blir det att se på serie och sen natt kissen med vovven . 

Längtar HEM ! 




                                                             FRIDENS :) 

 
 
Micke

Micke

26 mars 2021 13:54

Hade jag bott närmare så... Lycka till med flytten :)

http://tomten.bloggplatsen.se

Cim

26 mars 2021 21:53

Tack :D
Bara tanken va fin . Tack tack , i morgon åker flyttbilen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2023 12:03

Inte hänt så mycket i livet !  Tycks stå och trampa på samma plats med allt som innan eller ja det har la snarare blivit åt det sämre igen då jag tagit till Flaskan mm.  Nu så har jag dock tagit tag i det SJÄLV eftersom de som dagligen jobbar med...

Av Cim - 19 juni 2023 12:40

    Om jag hade ett val så hade det inte varit att sitta så här , jag hade varit en helt annan människa . Helt annan vardag med arbete som jag älskar och varit social än stänga mig inne .  Jag har inte valt mina fysiska el psykiska svårigheter ...

Av Cim - 17 juni 2023 15:42

Låtit tiden gå en del sen jag senast skrev !  Skett en hel del i livet , jag har flyttat till mitt egna Kryp-in    Har mina möten på Psykiatrin och är fortfarande sjukskriven . De anser att jag kommer att förbli det ett bra tag framöver  - NO S...

Av Cim - 19 januari 2023 15:09


Av Cim - 15 oktober 2022 13:51


Ovido - Quiz & Flashcards