Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 9 januari 2021

Av Cim - 9 januari 2021 19:49

Redan kväll , snart dags att sova . Jag har helgen själv då min Lilla ( dottern) är hos sin pappa , det känns skönt att veta att man dessa dagar inte har några måsten . Ja förutom hunden ! Är inne på 3.e dygnet som jag bara har legat i säng . Ingen matlust ,  ingen ork att ta mig för något då jag bara av kisse promenad med Vovven blir helt slut . Flåsar som man sprungit maraton för helsike   . Mobilen ligger på ljudlöst kastad en bra bit bort då jag inte orkar med den helt enkelt . Jag vill bara dra mitt täcke upp till hakan och slumra , mellan det se på datan den mån jag kan innan jag måste blunda för att slippa hjärntröttheten .  Jag känner mig så rastlös i kroppen ska ni veta .  Jag önskar så att jag hade energi att göra annat .  Värsta är nog att man blir så less på sig själv att kroppen inte orkar det man skulle vilja de stunder som skallen orkar med det . Andra dagar är det tvärt om , då är man piggare men så orkar inte skallen med istället.  

De dagar man får som man knappt ser till längre då man har lite energi o skallen är med ja då är man så dum att man tar ut sig istället o man blir lidande i dagar efter . 

Denna vända blev efter att jag tog tag i dammsugning o skurade , bjöd syster på ett mindre kalas här hemma med lite tårta , blommor med choklad och kaffe . Som jag saknat det med att sitta med o vara social . 

Det va helt klart värt det för en stund av hur det brukar va i livet .  Jag får helt enkelt ta det denna gången med.  

Där borta hos Lillan och Pappa där är man ut o kollar skidbackar , planeras för skidåkning kan jag tänka mig . Jag glädjs så för de och det gör mig så gott att se dessa bilder jag får skickade till mig . Att jag får va med även om jag inte är där .  Många tror man ligger hemma för att man inte vill med på massa skojiga saker men så är faktiskt inte läget . 


Nej nu har jag gjort denna blogg , skrivit lite så nu blir det att sluta ögonen igen för en stund .


Ni som skriver mm till mig sms mm eller ringer .... jag ber om ursäkt men som läget är just nu så klarar jag inte att fokusera på att svara eller ta energi att tala heller .  

Ingen koncentration att fokusera på att lyssna på någon som pratar helt enkelt .  

Detta ör inte för att va otrevlig eller att jag skiter i ... 

Helt enkelt att jag inte klarar av det ! 







                                                                                                              FRIDENS :) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards