Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 26 januari 2021

Av Cim - 26 januari 2021 23:17

Av Cim - 26 januari 2021 18:57

Jag gjorde det   

Visst fasen tog jag ut mig med mitt städande mm. Slutade med att jag slockade av och vakande med värk i händerna från hel...... ! 

Illamående i kroppen av trötthet , TYPISKT!! 

Jag fick iallafall något gjort som jag kan njuta av en stund o tvätten är med klart . Tur man har tvättmaskin o tumlare . 


Nu har jag fått brevet från Rehab , det va tider till Arbetsterapeut , Fysoterapeut , Psykolog och sen Teamkonferens .   

Två av dessa tider är via Online med de än att jag ska behöva åka . Snällt att de tänker på mig! 

Skönt att behöva slippa stressen över den biten ändå . 


Hur resterande av kvällen blir är att ta det lugnt . Kommer inte göra något mer än att försöka hålla mig vaken till det är sovdags . Försöker överlista min egna kropp här   

Vill helst att sömnen ska bli då man normalt sover . Somnar jag av nu så är det kört till natten . 

Tills dess ska jag bita ihop med min värk o ta en kopp kaffe 




                                                                   FRIDENS:) 


Av Cim - 26 januari 2021 11:13

Här står balkongdörren på vid glänt ! 

Tro det eller men fasiken jag somnade av ganska tidigt i natt ändå . Fick 3 såna där som kroppen ryckte till o hjärtklappning men tillslut klarade jag av att slappna av . 

Det är stor skillnad idag på allt! 

Jag har inte sovit något på hela fm , tog min morgon medicin men klarade av att hålla mig vaken . 

Rev ur sängen o slängde i tvätten , dammsugit hela lägenheten  o skurat med klorin . 

Rev ut allt hos våra fåglar o gjorde rent buren . 

Nu känner jag dock att jag är ganska anfådd o tar det lite lugnt en stund . 

Tänk vasd mycket det gör för ens mående att få göra lite nytta som man mår bra av . Som att städa lite   

Jo faktiskt kan man må bra av att få städa när man annars inte klarat göra så mycket .

 Här ute skiner solen och jag hoppas jag kan behålla energi till att gå en längre promenad med Lillan o hennes vovve i EM . Det skulle vara så skönt att komma ut o andas frisk luft o röra på sig lite . 


I morgon ska min läkare från VC ringa upp mig , ska förlänga min sjukskrivning . 

Har inte tagit mig dit in än och listat mig hos de men det får jag försöka lösa i veckan . 

Tordag borde funka att ta mig dit då Lillans pappa är här . 

Lite gladare inlägg dagen till ära , hoppas detta kan hålla i sig lite och att jag inte tar slut på min kropps energi för snabbt igen . 


Fler som har problem med Bloggplatsen än jag ? Kommer inte in mm 



      


                                                   FRIDENS:) 

                                                               

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards