Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 25 januari 2021

Av Cim - 25 januari 2021 20:18

Av Cim - 25 januari 2021 19:38

Som jag hade på känn så slockande jag sen efter ett tag , blev väckt av att mobilen ringde . Hade glömt stänga av ljudet . Väckt o väckt men jag reagerade o vet inte om jag tyckte bort eller vad jag gjorde . 

Det va en ihärdig en för nog fasen ringde de tillbaka efter ett tag igen . 

Tur va att jag kvicknade till o fick se att det va Rehab kliniken som ringde . 

Så nu är det inbokat 4 stycken tider   

Så nästa vecka är det upp tidigt igen o ut på vägarna innan ljuset kommer . 

Jag minns att hon sa att jag skulle ha 2 möten samma dag med ett par timmars mellanrum men vad de andra 2 inbokade va minns jag inte . Tror ett va möte alla läkare o jag .

Bäst att inte tänka på det än för då stressar jag upp mig flera dagar innan det är dags . 

Idag har jag haft tryckade huvudvärk och är extra känslig för olika typer av ljud . 

Spenderat mig dag än en gång till säng ! 

Är så trött och hoppas jag kan få ro att somna i kväll utan problem . 

Känns som att mitt huvud behöver ha det mörkt , utan data mm . En ljudbok kanske ?! 

Dagens mediciner har jag missat igen efter morgonens   

Inte lätt när man behöver de men glömmer .......




                                                                

                                                                   FRIDENS:) 

Av Cim - 25 januari 2021 14:06

Av Cim - 25 januari 2021 07:33

Kikar in o knåpar ihop ett inlägg ! 

Va precis ut med Lilla till skolbussen o så att hennes lilla vovve fick göra sitt . 

KOM IHÅG min medicin idag  ( jubel )   


I natt har jag inte kunnat sova en blund , jag som trodde att jag skulle slocka av direkt när jag hade släckt ner . Skallen går på högvarv igen så då kan jag inte slappna av . 

Blev att ligga och titta på tårtbakning o grooming av papillon på Youtube . 

Har seriösa tankar på att skaffa mig en lite pojke och har kollat på valp. 

Min planering om städa som va tänkt på FM kan jag nog glömma . Blir väl som vanligt när jag tagit min medicin att jag somnar på den och sover flera timmar istället. 

En av de är muskelavslappnande .   

Är därför jag helst vill kunna sova innan medicinen ska tas på morgonen , jag blir helt loj på de och trött men o utan sömn innan är det rena sömnmedlet . 

Jag gillar inte att sova bort dagarna . Även om jag är sjukskriven och kan ligga hela dagarna så är det inte det jag helst vill med livet . 

Nu börjar det sticka i kroppen och jag vet att snart måste jag lägga mig ner för annars börjar jag må dåligt . Får ångest av känslan som blir i kroppen om jag försöker hålla mig uppe . Tror det har med min sömnrädlsa att göra . Det sitter som trigger känslan i kroppen uppenbarligen . 

Vad vet jag men är den slutsats jag kan dra av det jag möter så gott som dagligen o var kväll . 

Borde fråga min syster om är en hejdare innom detta efter hon läst om Psykologi mm på utbildningen. 





                                                                   FRIDENS:) 

Av Cim - 25 januari 2021 01:10

Av Cim - 25 januari 2021 00:51

En underbar dag måste jag säga   

Jag sov ju dåligt i natt , fick ta tablett . Somnade tillslut men shit vilka mardrömmar jag hade till o från . Blev väckt sen när Lillan kom inklapande med sin pappa . Klockan var iallafall över 12 , närmare halv 1 om jag minns rätt . Han satte igång kaffe så det fick jag på sängen . 

Älskar att kunna ta en kaffe i lugn o ro i säng utan att behöva kasta mig upp . 


For iväg för att hälsa på hos min Bror , på vägen hoppade jag av och stanna till vid Mor o fars grav. Tog en promenad i kylan ner till brollan.

Blev snabb mat där o jag tryckte i mig en hamburgare . 

Idag har jag glömt min medicin helt o hållet vilket gjorde att jag blev ljudkänslig senare till kvällen    

Hade koncentrations problem när vi åkte hem , stackars lillan som inte kunde ha på ljud på sin mobil utan en mamma som gnäller . 

Denna dag har varit en av de bästa på länge ! Det va så kul att sitta där och umgås ett par timmar .

Promenaden i kylan va skön även om jag frös lite . 

Dra in den kalla luften i lungorna o röra på sig . 


Jag hoppas bara inte min lilla ivägstickare o dåliga skötsel av mediciner idag straffar mig i morgon . 

I morgon ska jag försöka mig på att ta o städa här hemma. Skulle va så skönt om man kunde få en till dag på benen o göra lite nytta och kanske laga en god middag. 





                                                                FRIDENS:) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards