Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Cim - 20 januari 2021 22:58

Jag började inte skriva denna blogg för att man ska bli " rädd " att höra av sig eller ses mm . 

Ville bara skriva av mig och berätta om hur mina dagar är egentligen . 

Ring gärna , ligger jag i dvala, sover eller är helt slut  så ringer jag upp när jag ser det , så fort jag får energi till att prata lite . känn inte oro för att komma hit , jag umgås mer än gärna än att ligga ensam till sängs dagarna i ända ! 

Jag kanske kommer gäspa en massa o va lite off mellan varven men inget illa ment . 

OM jag inte skulle ta mig upp alls så hör jag av mig om vi bestämt saker , jag lovar   

Jag vill inte att ni ska känna att ni behöver tassa omkring mig , vara rädd att nästan röra på er . 

Jag vill bli behandlad som den jag alltid varit med förståelse för varför jag kanske inte orkar hålla igång som förr . 

Så man förtår om jag inte minns saker eller glömmer bort mitt i saker . 

Påminn mig gärna! 

Jag vill gärna ha tillbaka ett socialare liv för just nu finns det inget . 


Fråga gärna om det är något man undrar över jag blir inte arg eller ledsen o föröker gärna ge ett svar på det . 

Jag vet att man bara vill väl men jag känner hellre att jag lever och blir helt liggande av en stund med glädje än av att vara liggande ensam hela tiden . 

Förstår du hur jag menar ? Det ger mig iallafall något jag kan va glad o slut över ! 

Jag förstår att man kanske är lite mer försiktig om man läser min blogg och får veta hur mina dagar är . Det är normalt sätt att reagera kan jag tycka , jag är tacksam för att du visar att du bryr dig   

MEN 

du ska veta att du aldrig stör mig ! 


Va inte rädd för att vara dig själv vid mig 





                                                                 FRIDENS:) 


Av Cim - 20 januari 2021 16:56

Alltså jag tycker det är sorgligt , hala situvationen just nu med mitt sk liv. Jag kom upp idag strax innan kl 16 så jag kunde göra lite men strax tillbaka till min man (sängen) igen . Denna brännande utmattningskänsla inne i kroppen . 

Idag är en dag som detta påverkar mitt mående och jag känner mig känslig och sorgsen. Jag vill så mycket mer med mitt liv men KAN INTE . Igår ringde jag VC så jag fick en tele tid inbokad för att förnya min sjukskrivning . Så behöver jag ta mig in dit med för att jag måste lista mig på deras vårdcentral då jag står listad på en annan . Kom på att jag glömde ta upp om receptförnyelse med men hoppas jag kommer ihåg när min nya läkare ringer . 

Jag hade den bästa men tyvärr va hon tvungen att sluta där o börja på annat ställe . 


Här körs tvättmaskinen o tumlaren , det höll på att bli stort berg av tvätt så jag fick ta mig i kragen att sortera upp o sätta igång . Känns skönt att få något gjort även om det är upp o ner ur sängen . 

Kan kalla det gympa kanske    , ja det är inte så enkelt som det låter alltid när man är mig . Stel o värk ! 


Nu har jag sällskap i sängen , på andra sidan ligger lillan och tittar på data . Skönt att inte behöva ligga här ensam hela tiden . Idag hänger iallafall skallen med bättre så jag kan se på lite data . 

Blir illamående av oro o stress när jag tänker på att jag ska om bara en dag iväg till Multirehab . Kommer va helt slut efter det . 

Hoppas på att kunna hålla mig uppe på våran tjejkväll här hemma , pinsamt vore om jag inte skulle klara av det . 




                         


                                                     FRIDENS:) 

Av Cim - 20 januari 2021 16:43

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards