Jagochmina-diagnoser

Alla inlägg den 11 januari 2021

Av Cim - 11 januari 2021 18:15

Dagarna trillar på ändå även om det känns som att tiden står stilla . Hade en vaken natt IGEN och det blev 4 timmars kamp i mörkret innan kl 06 o det va ingen ide att försöka somna ens . Det är konstigt vad ens skalle ska ha så mycket att grubbla på när man är som mest trött . Smarta ideer man kommer på men hinner ju för fasiken glömma av de innan man kan skriva upp det eller hinner dela med sig om det klockrena man kommer fram till om nätterna när de flesta ligger sover . Då tycker min skalle att jag borde smida planer mm uppenbarligen ?! Bästa lösningarna är då helt klart .

När jag läser igenom min blogg så ser jag både stavfel och att bokstäver är helt fel i orden mm men orkar verkligen inte leta genom mina inlägg o rätta till . Jag hoppas ni iallafall förstår vad jag försökt skriva ? 

Skulle va kul med något avtryck med här i kommentarer för vad jag kan se så finns det ju en del läsare . 


I morgon så är det planerat att jag ska ut o åka , blir hämtad här på eftermiddagen . Ser verkligen fram emot att komma utanför väggarna lite o träffa lite familj o vänner . Jag hoppas bara jag kan få lite sömn i natt så min skalle klarar av att vara social o inte blir hjärntrött efter bara ett par minuter . 

Ska bli så kul att vovven min ska få leka av sig . 

Idag har jag iallafall orkat tala en stund i tele men på slutet kände jag att jag hade svårt att koncentera mig och stackaren på andra änden ropade hallå ett par gånger då jag bara blir tyst och kan inte hänga med o svara heller. 

Jag förstår att man tappar vänner mm för hur jäkla trevlig är man då egentligen ? Man undviker att ses o beter sig som man vore otrevlig/ ointresserad  i telen .  

Är så svårt att föklara det med för folk även om man skulle vilja . Förklara vad det är som sker mm i vissa situvationer men det är inte heller så enkelt att sätta ord att förklara det . Jag har försökt flertal gånger men jag tröttnar på det i längden för det sker samma situvationer om o om igen och reaktionerna är det samma som alla gånger man försökt sätta ord på det tidigare . Man ger liksom upp lite ! 

Lättast är då att avsluta samtalet men man låter så otrevlig för det blir liksom helt oplanerat mitt upp i ibland. 

Till er som råkat ut för det ber jag om ursäkt ! 


Kvällen blir nog det samma som mina senaste dagar , i sängen med datan . Idag har det varit riktigt jobbigt att se alla rörelser både på data o mobilen . Känns som ögonen inte hinner med . 

Bara detta lilla jag knåpat ner har tagit mig snart en timme så jag känner att jag får avrunda det helt onödiga inlägget här


    





                                            FRIDENS:) 



Av Cim - 11 januari 2021 06:51

Min varadag är beroende av de olika sätt jag har att minnas saker eller ha koll . Det blir en massa lappar som blir liggande på alla möjliga ställen där jag oftast glömmer de . Det är fullt i mobilen med anteckningar MEN ÄNDÅ missar jag det mesta av det. Jag kom på en ide som jag skickade till min svåger , en app för det mesta som en behöver ha koll på . Super vore alarm för mediciner o att man kan kolla på sin kalender att man TAGIT DEN . Japp många gånger jag missat för jag trott eller har för mig att jag tagit den eller så har jag tagit det dubbla istället . En funktion att koppla ihop med familjen där även de kan hjälpa en o ha kollen så man kan få en påminnelse även från de . Skriva upp tider om man ska till läkare mm . Lägga in när sjukskrivning går ut o få en automatisk påminnelse att ringa till VC för att förnya det . En del är sånt jag kommer på med tiden så det skulle ju vara super att man kan utöka   

Är en hel del jag insett att jag måste hitta en FUNGERANDE LÖSNING på där jag har allt samlat på en plats . Mobilen idag är ju bästa lösningen att ha allt på . 

Skriva små komihåg saker (lappar) där man inte kan tappa bort de eller förlägga .  

Är faktiskt så illa så jag använder min mobil att skriva upp stördord i om jag tex ska ringa samtal om saker eller om jag ska till läkare . I min röriga skalle förvinner det mesta vad det heter när jag väl ska prata . 

Super vore om flera går att koppla till appen så även de kan lägga in för att det finns ju ingen garanti på att man själv kommer ihåg att lägga in saker . I denna fart som detta framskrider o gjort på 6 månader så behöver jag snart någon som håller koll på mig . 

Kan ni tänka er att jag till o med glömmer om vi ätit middag tex . 


När ens hjärna inte funkar så måste man få tag på något att ersätta den med 

 




                                                                                 FRIDENS:) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards